Lean w Biurze i Usługach

Jaka jest wartość dodana procesu, a jakie są jego słabe punkty? Jakie jest faktyczne obciążenie pracą pracowników?

Gdzie leżą prawdziwe przyczyny problemów i jaki jest potencjał do usprawnień?

Te pytania to dopiero początek. Najważniejszym i dominującym pytaniem, będzie „Dlaczego?”. 

Wdrożenie kultury lean w organizacji czyni z „Dlaczego?” potężne narzędzie do budowania korzyści i oszczędności. 

Warto sięgnąć po Lean w biurze i usługach i warto wdrożyć Lean z głową!

Korzyści

Wzrost produktywności, spadek liczby błędów i reklamacji. Wzrost satysfakcji klientów i pracowników. Spadek poziomu zapasów i produkcji w toku. Poprawa wyników finansowych. 
To podstawowe korzyści, które przynosi Lean. 
Dobrze wdrożony daje coś jeszcze - stałą poprawę wyników przy ciągłym wzroście zaangażowania pracowników.

PDCA i KaiZen

Praca nad inicjatywami pracowników i usprawnieniami w kulturze Lean opiera się o Cykl W.E. Deminga znany również, jako Cykl PDCA. 
Cykl ten jest wzmocniony zasadami KaiZen, które - najkrócej rzecz ujmując - wskazują, jak usprawniać w sposób ciągły, koncentrując się na posiadanych zasobach i maksymalizacji wyniku, przy minimalizacji nakładów. Takie połączenie daje bardzo szybko ogromne korzyści.

Wdrożenie Lean Office

Wszystko zaczyna się od wiedzy i wspólnego języka, dlatego pierwszym punktem są szkolenia. 
Następnie przechodzimy do identyfikacji procesów i określenia ich kosztu, ważności oraz wartości z punktu widzenia klienta. 
Obserwacja pracy w GEMBA i prace warsztatowe z załogą nad poszczególnymi procesami składają się w plan działania. 
Ten plan następnie wspólnie przekuwamy w sukces, wdrażając zmiany, które generują wymierne korzyści.